neděle 5. února 2017

Jak to celé začalo...

✈ 🍩 Whaaaat? 10 měsíců v dodávce napříč Amerikou? 🚐 🍪


Jsem klikař. V 16ti na dovolenou s tátou na západ USA a později na měsíční trip po východním pobřeží v potrhlým duu s kamarádkou. Následovaly dva programy Work and Travel, ve státech Colorado a New Hampshire. Nemám se špatně a vážím si toho! Nastal pro mě čas konečně využít všechny nasyslený zásoby i zkušenosti a dobít Ameriku pořádně – skrz naskrz, pomalu a hodně nezávisle. Co na tom bude největší dobrodružství? Možná 10 měsíců na cestě, možná fakt, že cestuju v podstatě s cizým týpkem z hospody, omezený rozpočet, různá roční období, do nichž neuvezeme všechnu vhodnou výbavu, život v autě bez záchodu a sprchy... 
Výzev na nás čeká hodně a tenhle blog slouží k postupnému psaní našeho americkýho roadtripu.

Vyrážíme na 10 měsíců cestovat křížem krážem po Americe, užít si ty nejkrásnější západy slunce nad horami a splnit si svůj sen o neobvyklým životě. Narazila jsem na podobnýho blázna a jedeme dva. Budeme fotit, natáčet a psát vše o tom, jak přežít ve zdraví rozhodnutí o takovýmhle dobrodružství. Já budu malovat trička a hrát na ukulele svý čtyři akordy mimo rytmus. Vašek bude lovit losy, případně veverky. Bude to skvělý. Oba jsme se rozhodli aspoň na chvilku vystoupit z rozjetýho vagónu života: škola – práce – hypotéka – důchod. Hledáme pro nás vhodnější spoj.

Proč pořád Amerika? Vytvořila jsem si o ní romantickou představu, která se mi často potvrzuje – volnost a svoboda, přívětivý lidi, nádherná příroda, jazyk co mě baví, nekonečno small talks... Zamilovala jsem se do hor, moc se necítím ve městech. Brno už na mě začíná být moc velký, tudíž prchám do země velkoměst a mrakodrapů - paradox, že? Ale Amerika je obří a skýtá i rozlehlý pláně, vzdušná malá městečka a hodně, fakt hodně lesů.

Spolužačka ze základky mi nedávno poslala fotku našich psaníček z cca 6.-7. třídy. Takový ty milostný psaníčka a přáníčka typu „ať se vdáš za Justina Timberlaka“. Taky jsem od ní dostala obrázek karavanu, se kterým jedu okolo světa a řekla „dyť o tom meleš už od základky, voe“. Při balení a vyklízení bytu, jsem narazila na domácí úkol do angličtiny se zadáním: Jaké máte plány, sny a přání do života? Vytvořila jsem koláž třech „must have“ budoucích oblastí:
1. Cestování, 2. Border Kolie, 3. Parťák na cesty.

Touha se sbalit, žít na čtyř kolech a žít tam, kde se mi zrovna líbí, už ve mně spala dlouho. Jasně, tehdy jsem netušila o přístupu „digitálního nomádství“. Asi jsem na základce ani nedávala dostatečný pozor na to, abych vůbec věděla, kdo je to nomád, ale to nebránilo tomu spřádat plány.
Jak vznikl přesný plán 10ti měsíců napříč americkými horami? Sledováním stovek cestovatelských videí na Youtubu, čtením nejrůznějších rad a tipů, chozením na přednášky méně či více známých dobrodruhů, čtením knih o známých trailech skrze USA a samozřejmě klišojdní láskou k filmu Into the Wild. Amen!

Nezbývá, než to zkusit. NIC HORŠÍHO, NEŽ ŽE POJEDEME DOMŮ, SE STÁT NEMŮŽE.


Takže strach stranou a hurá do dobrodružství.




Žádné komentáře:

Okomentovat